Sidor

2009-01-14

Den varierade smakens förbannelse

Hur ska man hinna med allt? Tänk vad härligt att bara gilla en genre, och hålla sig till den. Som det är nu så duttar jag lite här och lite där, och får aldrig läst alla böcker jag vill läsa. Särskilt inte med den takten jag håller nu, ungefär tre böcker i månaden. Om jag lever och har hälsan i behåll tills jag blir 85*, och läser i samma takt kommer jag bara hinna med 1 980 böcker till. Det är inte särskilt mycket med tanke på hur mycket bra det finns, och kommer att finnas. Så tänk om jag kunde sluta gilla allt annat än fantasy till exempel, det vore fantastiskt!

Nej, vad jag borde göra är att läsa - i stället för att sitta och vela med bloggen till halv fyra på natten.

*Med tanke på hur illa jag sköter min diabetes för tillfället kan jag vara glad om blir över 50. Jag måste skärpa mig, om så bara för de olästa böckernas skull.

5 kommentarer:

Martina sa...

Vad fint du har gjort! Jag gillar bakgrunden.

Arina sa...

Håller med Martina om det nu är den rosa med blommig bakgrund hon menar. Du byter ju tema oftare än jag byter underkläder.

Olivia sa...

Jo, det var den hon menade. Jag är själv nöjd, så den kommer jag att behålla, åtminstone fram till påsk, då jag planerar något gult. Se till att byta underkläder innan dess!

Sarah sa...

Inte visste jag att du var en fellow-diabetiker!

Olivia sa...

Sarah: Jag såg nu att du har bytt adress, jag undrade just vart din blogg hade tagit vägen...

Ja, tyvärr har jag diabetes, typ 2. Jag antar att du har typ 1 eftersom du är så ung? Inte för att jag är särskilt gammal...