Sidor

2009-10-07

Inte död, men beroende av Farmville

Tänkte att det var dags med ett litet livstecken från mig. Det har varit lite illa med läslusten de senaste veckorna, så jag har helt enkelt inte haft något att skriva om. Men nu börjar det bli lite höstmysigt, så det är kanske dags att krypa ner i soffan med en bok och en filt. Om jag nu kan slita mig från datorn, jag har utvecklat ett ohälsosamt beroende av facebookspelet Farmville.

Jag har faktiskt läst halva novellsamlingen Babian av Naja Marie Aidt, och är mycket imponerad än så länge. Dessvärre måste jag lämna tillbaka den till biblioteket idag, eftersom den är reserverad. Men jag ska reservera den så att jag får tillbaka den snarast.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska läsa. Jag har duttat lite i Pratchetts Nation, och Utsökta lik av Poppy Z Brite, så jag ska kanske fortsätta med någon av dem.

Sen är jag sugen på att läsa om Människohamn, som jag har köpt i pocket nu, och även I djävulens spår, som jag också har köpt i pocket. Fast den senare har jag lånat ut till en kompis som är hemma från jobbet på grund av en rejäl förkylning, så den får jag väl vänta med. Om hon ens har börjat läsa den, hon är också fast i farmvilleträsket.

Inga kommentarer: