Sidor

2009-10-28

Utsökta lik och annat

Jag har lite ångest över att jag inte har skrivit något här på bloggen på länge, men jag har inte kunnat komma på något intressant att skriva om, eftersom jag helt enkelt inte har läst några böcker (nästan).

Förra veckan läste jag Utsökta lik av Poppy Z. Brite och tyckte om den, men hur recenserar man en sådan bok? En snubbe på Tidningen Kulturen har gjort ett poetiskt försök, så läs den recensionen, men jag varnar känsliga personer - även om det är en riktigt bra bok så är den verkligen inte för alla.

I morse började jag läsa Barn 44 av Tom Rob Smith, en bok som jag varit sugen på länge. Jag har inte kommit så mycket längre än förbi prologen, men den var dock väldigt bra för att vara en prolog, skulle till och med klara sig som novell. Så den boken ska jag ta med mig på min lilla tur till Uppsala (min syster som pluggar där fyller 25).

Inga kommentarer: