Sidor

2009-12-18

Ny layout

Jag var fruktansvärt trött på den vita, sterila looken jag hade på bloggen, så jag har bytt. Resultatet ser inte lika proffsigt ut, men lite mer hemtrevligt. Det är inte riktigt klart än, till exempel blev titelskylten väldigt ful. Bakgrunden är förstås tillfällig över jul, men det fiffiga med just den här layouten är att det är så lätt att byta bakgrund. Jag ska även finjustera teckensnittet lite, men då måste jag gå in i koden och ändra ännu mer och det orkar jag inte just nu.

Jag har kollat bloggen i Firefox och Chrome, i upplösningen 1024*768. Om det är någon som har en annan browser eller skärmupplösning och bloggen ser skum ut, hör gärna av er!

Edit: Nu har jag sett att det ser lite konstigt ut på en widescreenskärm, allt ligger långt till vänster på ett lite irriterande sätt. Men så får det vara tills vidare.

8 kommentarer:

Arina sa...

Kul med ny layout! JAg har lite svårt att läsa sidopanelen men det är jag som är känslig för brokiga bakgrunder och det är säkert olika beroende på vilken bakgrund du har.

Som vanligt önskar jag att jag kunde hitta på något kul till min blogg också.

Olivia sa...

Jag har inga problem med att läsa på sidpanelen, men jag kan tänka mig att det skulle kunna bli problem om jag hade en ännu brokigare bakgrund. Men då är det bara att fixa till den så att den blir lite mindre genomskinlig.

Om du vill kan jag hjälpa dig med bloggen. Om du tänker ut hur du vill ha den så kan jag hjälpa till med det praktiska. Fast den är fin som den är.

bokstavlarna sa...

Jag tycker att det blev hemtrevligt OCh proffsigt! :)

Är lite sugen på att fixa till min egen blogg, men jag nöjde mig med att bygga en ny header. Det kommer man ganska långt med faktiskt.

Olivia sa...

Tack! Jag tyckte att din blogg blev fin också, den nya headern är riktigt snygg, och snön är pricken över i:et.

Arina sa...

Jag gillar egentligen min layout med tre kolumner men det skulle vara kul att ha en som man med enkla medel kan förändra.

Jag har lite tankar på att göra en ny header. Man kunde ju ha lite olika sådana att byta emellan. Jag får se vad energin och tiden räcker till.

Dragon Age kom igår så du kan ju gissa vad jag tänker göra i jul.

Olivia sa...

Vad kul! Jag ska nog också spela det en del i jul, det var några veckor sedan sist, så det är kanske dags nu.

Snöfrid sa...

Så roligt med ett litet ombyte! Ser jättefint ut :)

Olivia sa...

Tack Snöfrid!