Sidor

2010-03-10

Mer loppisfynd

Fortfarande ingen läslust. Men köplusten är det inget fel på! Här är den här och förra tisdagens loppisfynd (36 kr sammanlagt).


Den fjärde sanningen är det bästa fyndet, eftersom jag ändå hade tänkt köpa den. Joy Luck Club hade jag redan, men med ett fulare omslag, den här pocketutgåvan är mycket trevligare. Vid stjärnhavets strand är den svenska översättningen av David Brins fantastiska Startide rising, en av mina favoritböcker. Jag ska köpa den på engelska också, och den svenska översättningen är säkert inget vidare, men jag ville ha den ändå.

Jag har även köpt kokboken Mat i mikrovågsugn för diabetiker, men den är så ful att den inte får vara med på bild.

6 kommentarer:

Boktokig sa...

Hoppas läslusten kommer snart!

Annika sa...

I spy with my little eye Strändernas Svall på den där bilden XD

Olivia sa...

Boktokig: Tack, jag tror faktiskt att den är på väg tillbaka, det måste vara våren!

Annika: Ja, nu när två goda vänner tycker så olika om den så måste jag ju läsa den själv och avgöra.

Frida sa...

Jag har lite samma problem, har köpt massa böcker den sista tiden, men läsningen har legat lite lågt.. Men jag tyckte mig se Dödgrävarens dotter där, och det tyckte jag väldigt mycket om :)

Frida sa...

jag menade DEN tyckte jag mycket om...

Olivia sa...

Ja, du såg rätt Frida! Och jag hade inte lagt märke till att du skrev fel.