Sidor

2009-08-01

Äntligen

Ett bra tag har jag längtat efter en bok som jag kan förlora mig i, och inte hela tiden känna mig mer lockad av andra böcker. Igår började jag läsa Sea of poppies av Amitav Ghosh, som jag köpte för ungefär ett år sedan. Och jag har inte fått gjort så mycket annat, den hade mig trollbunden redan från början.

Jag har svårt att slita mig från boken, ikväll ska jag bara ta en paus och se på Psych och äta sushi, sen ska jag fortsätta läsa. Jag ska förvisso vara hundvakt också, men jag tror inte att lilla Ariel har något emot att ha en lugn läskväll.

4 kommentarer:

Arina sa...

Visst är det härligt när man hittar tillbaka till läsningen! Hoppas att du hittar fler böcker som lockar sedan.

K sa...

Grattis till diagnosen! Såg på last.fm att Sunset Rubdown kommer till Göteborg i september. Ett tillfälle för att ses?

Olivia sa...

Katja: Det låter synnerligen lockande! Men jag vet inte om jag har råd. Jag ska till Borås i slutet av september, och det kan ju bli lite dyrt med två resor söderut samma månad. Jag får tänka på saken.

K sa...

Ja, men då lär vi väl ses ändå! Hinner förhoppningsvis installera mig och få ihop lite pengar också.