Sidor

2008-06-15

Naomi Novik: Hans majestäts drake

I sommar blir det inga ordentliga recensioner, för jag delar dator med min lillebror och mamma. Den lilla tiden jag får vill datorn har jag hellre till spelande.

I vilket fall som helst, jag har läst Hans majestäts drake, och jag tyckte väldigt bra om den. Det är sällan fantasy med drakar är särskilt bra (Eragon är ett exempel på trist drakfantasy), men Novik har verkligen lyckats. Jag rekommenderar den till alla som gillar fantasy och historiska romaner. Perfekt sommarläsning! Nu hoppas jag bara att jag får läsa fortsättningen snart.

6 kommentarer:

Arina sa...

Hur var översättningen? Några fåniga namn? De har den som sagt i Munkedal.

Olivia sa...

Det var en riktigt bra översättning.

Martina sa...

Tack för böckerna! De har kommit fram ordentligt.

Olivia sa...

Vad bra att de kom fram! Man vet aldrig med posten, jag har förlorat en hel del paket.

Johan sa...

Drakarna är rätt kul, men jag tycker att Novik skriver så fruktansvärt platt. Hennes personer känns skurna ur papp.

//JJ

Olivia sa...

Johan: Det är möjligt att du har rätt, men bra underhållning var det i alla fall.