Sidor

2008-12-09

Bokskörd!

Dagens besök på loppmarknaden var lyckat, för 70 kronor fick jag med mig följande titlar:

  • Stora Julboken
  • Kortoxen
  • Stora Asiatiska kokboken
  • Kinesiskt kök
  • Decameron av Boccaccio (i två delar, fin utgåva från 1947)

De två kokböckerna är jag särskilt glad över, eftersom jag inte hade någon bok med kinesisk mat. Snart är jag uppe i hundra kokböcker! Jag kanske borde börja använda dem också...
Stora julboken är förstås delvis en kokbok, med alla klassiska julrecept.

Kortoxen beskriver en massa kortspel och patienser, en sådan bok är alltid bra att ha.

Decamerone har jag vela ha länge, så jag blev jätteglad när jag hittade de två fina böckerna för tio kronor styck. De är sparsamt men fint illustrerade.

3 kommentarer:

Magister sa...

Decamerone är definitivt en höjdare! Grattis till ett bra fynd!

Olivia sa...

Ja, det var ett bra fynd. Jag har bara läst några av novellerna förut.

K sa...

Decamerone är skitfint. Kan du lägga patiens? Ska nog lära mig det någon gång, verkar vara en lagom ansträngande fritidssyssla.