Sidor

2010-02-07

Segt

Fy vad segt allt är för tillfället. Konstigt nog är det inte så att jag är deprimerad igen, allt går helt enkelt i slow-motion. Jag är inte ett dugg lässugen, vare sig på skönlitteratur eller kurslitteratur. Försöker jag läsa så somnar jag, eller kan inte koncentrera mig. Jag känner mig inte inspirerad att göra något annat än att slöa framför tv:n.



Det känns som om jag bor på Antarktis och inte i Lysekil. Jag är trött på all snö och is. Det var kul ett tag, men nu önskar jag mig en vanlig västkustvinter, med regn i stället för snö. Som tur är har jag börjat gå till simhallen, vilket piggar upp mig lite. Men till och med där går det segt, alla andra simmar ungefär dubbelt så fort som jag. 

4 kommentarer:

Fru E sa...

Jag var också och simmade häromdagen för första gången på länge och gjorde samma iakttagelse: ALLA simmar så himla snabbt! Men jag tog det med ro, dom fick väl simma förbi om dom ville! Och det var skönt att simma. Men så tittade jag på alla andra föräldrar på simskolan som satt och läste och blev lite avundsjuk... Men jag ska FÖRSÖKA att vara duktig och simma nästa gång också.

bokstavlarna sa...

Jag tycker också att det går ganska segt med pluggandet, men det är kanske för att jag har en omtenta som ligger lite ivägen för att komma igång med den här terminen.

Simma är ju ett väldigt bra sätt att få lite mer energi. Jag ska försöka komma igång med det igen. Fast i min närmaste simhall har jag omvända problemet - alla simmar så himla långsamt och ofta i bredd med sina vänner så att man inte kan simma om dem heller...

Annika sa...

Det låter som att du har hamnat i en time-loop :D

OK, det kanske inte är roligt, men det går att pigga upp vardagen genom att tänka sig att den är science fiction ^^

Olivia sa...

Fru E: Det går lite bättre för varje gång, men ibland känns det som att simma i sirap...

Bokstävlarna: Jag har också omtenta, både kultur och information samt artikeluppgiften (orkade inte med någon av dem sist). Bläh.

Annika: Din teori stämmer nog. Det var därför det tog så lång tid att svara på kommentarerna till det här inlägget - eftersom jag genomlever samma dag hela tiden, så blir det helt enkelt aldrig gjort. Men nu har jag kanske hoppat av loopen, förhoppningsvis.