Sidor

2010-04-14

Framsteg

Jag var ju i Borås för några veckor sedan och gjorde ett par tentor. Jag trodde nog att jag skulle klara tentan i Dewey, trots att jag skrev den på 20 minuter (brukar vara ett dåligt tecken annars). Men tentan i katalogisering hade jag inga illusioner om, jag började i princip läsa på bussen ner till Borås, och på tentan improviserade jag helt enkelt.

Döm om min förvåning när jag fick VG på båda! De måste ha varit generösa när de rättade, men ändå, jag är överlycklig!

7 kommentarer:

bokstavlarna sa...

Grattis! :)
Jag fick också VG på Dewey-tentan, så jag antar att det verkligen har varit en generös rättning. ;)

Olivia sa...

Grattis själv då! Alla jag har hört med verkar ha fått VG. Förhoppningsvis var de inte generösa när de rättade, vi kanske helt enkelt är begåvade!

Helena sa...

Grattis, det är ju alltid skönt att klara en tenta men VG är ju extra härligt - särskilt om man känt sig osäker innan. Usch, jag minns de där tentorna fortfarande och allt plugg innan - och lättnaden när de var över :)

Arina sa...

Grattis! Nu har du några saker mindre att oroa dig för.

Olivia sa...

Helena: Tack! Och trevlig blogg förresten, du får en länk (inte bara för att du hade en till mig). Ska bli kul att höra vad du tyckte om Ali Shaws bok när du läst ut den. Jag gillade den i alla fall.

Arina: Tack!

Boktokig sa...

Grattis! Vad kul för dig!

Ja, visst var Flickan med glasfötter bra!!!

Helena sa...

Jag har läst ut Flickan med glasfötter och tyckte mycket om den. Ska knåpa ihop en recension så kan du läsa imorgon på bloggen hur mycket jag gillar den.

Och tack för länken - kul att du gillar bloggen!