Sidor

2011-05-06

Engelska bokfynd

Vid min senaste englandsvistelse lyckades jag roffa åt mig en hel del bra böcker. Det vimlar av "charity shops" i Bideford, och jag besökte dem ofta. De begagnade böckerna var relativt dyra, mellan 10 och 20 kr, jag är van att betala tre till fem kronor för pocketar här i Lysekil. Men jag är ändå nöjd med listan nedan, det blev inte så himla dyrt ändå, kanske 200 kr. Tyvärr kunde jag inte ta med alla hem, på grund av dumma Ryanair.

The Seance - John Harwood

The Tales of Beedle the Bard - J. K. Rowling

The Lovers - John Connolly

I, Coriander - Sally Gardner

The Winter Ghosts - Kate Mosse

The Testament of Gideon Mack - James Robertson

The Food Taster - Peter Elbling

Peony in Love - Lisa See

The Time Traveler's Wife - Audrey Niffenegger

The Suspicions of Mr. Whicher - Kate Summerscale

The Red Necklace - Sally Gardner

The Outcast - Sadie Jones

The Left Hand of God - Paul Hoffman

3 kommentarer:

Fröken S sa...

Trevlig ligsta du fick ihop. Blir nyfiken =) Antikvariat och loppisar är så roligt att gå på, men det är lätt att förköpa sig.

Olivia sa...

Ja, det kan bli rätt mycket. Jag kommer aldrig att hinna läsa alla böcker jag har i mina hyllor.

snowflake sa...

Fin lista!