Sidor

2011-05-05

Nystart

Ett tag funderade jag på att lägga ner bloggen, för lusten att både läsa och skriva var som bortblåst. Först för att att jag var olyckligt kär, sedan för att jag var (och fortfarande är) lyckligt kär. Ångesten över att inte uppdatera bloggen gjorde till slut att jag inte ens orkade läsa andra bokbloggar, för det skulle påminna mig om min egen otillräcklighet.

När jag ens har lagt märke till mina vänner, så har jag bara pladdrat på om min fantastiska pojkvän, trots att jag inser att intresset är rätt svalt för alla utom mig. En sådan tråkig och jobbig människa trodde jag aldrig att jag skulle bli, och jag känner att det kanske är dags att hitta tillbaka till mig själv igen (utan att låta det påverka förhållandet förstås). Jag kan dock inte lova att jag inte kommer att tjata lite om honom här på bloggen, men då bara om sådant som har med böcker och läsning att göra.

Jag kunde inte läsa böcker på flera månader, för tankarna bara fladdrade omkring i huvudet på mig och det var helt omöjligt att läsa. Jag läste Terry Pratchetts senaste, "I shall wear midnight", i december 2010, sedan läste jag överhuvudtaget inget förrän i mitten av mars i år. Det var faktiskt tack vare min pojkvän. Jag var hemma hos honom i Bideford, och var omåttligt uttråkad när han satt vid datorn, så jag lånade Pratchetts bok "Unseen Academicals" av honom, och på något sätt så lossnade det, och jag har läst flera böcker sedan dess.

Äntligen känner jag mig på humör att läsa igen, och med det kommer skrivlusten. Nu känns det rätt. Det har jag förvisso sagt förut, men nu menar jag det också. Jag har saknat min blogg, jag borde vårda den lite mer ömt.

4 kommentarer:

Arina sa...

Jag har saknat både dig och dina inlägg. Själv har jag drabbats av en skrivblockering men det är lite saker på gång i huvudet så det lossnar nog snart. Läst har jag däremot gjort.

Olivia sa...

Jag har saknat dig också. :(

snowflake sa...

Välkommen tillbaka! Kul att se dig igen. Och att du är kär och allt, så fint. :-)

Olivia sa...

Tack! Jag är glad att vara tillbaka, även om jag tydligen fortfarande är lite disträ, annars hade jag ju inte missat att A game of thrones börjat.