Sidor

2008-05-13

En spindelincident

I morse råkade jag ut för sommarens första spindelrelaterade olycka.

Så här gick det till: En liten korintliknande spindel irrade omkring på taket ovanför min säng. Givetvis blev jag lite nervös, för även om jag inte är lika rädd för spindlar nu som jag var förr, så är det inte kul att föreställa sig att en spindel ramlar ner i sängen. Vilket är precis vad den gjorde. Om den släppte taget med flit eller bara halkade lär jag aldrig få veta. I vilket fall som helst så for jag blixtsnabbt ur sängen, och snavade naturligtvis på barriären bredvid, som består av handväskor, tidningar, högtalare och böcker. Jag slog mig inte så farligt (främst tack vare att jag tillfälligtvis använder golvet som tvättkorg, så jag föll mjukt), men fick ett skrapsår på knät. Spindeln försvann dock, så jag kunde inte hämnas.

1 kommentar:

Arina sa...

Vidriga varelser! På väg till toaletten på jobbet gick jag nästan rakt på en som hängde från taket.