Sidor

2008-05-07

IKEA

Jag impulsåkte till IKEA igår. Jag hade inte alls planerat att åka dit, men helt plötsligt satt jag i en varm buss på väg mot Karlstads utkanter. Jag har faktiskt inte varit på IKEA sedan jag var liten, så det var en intressant upplevelse. Dess blotta storlek! Jag fick faktiskt lite ångest av alla fina bokhyllor som dök upp överallt, så vill ju jag ha det hemma. Men samtidigt vet jag ju att om jag någon gång skulle ha ett par tusen kronor över så skulle jag hellre lägga dem på böcker än på hyllor.

Som tur är lyckades jag vara återhållsam, och handlade bara för 99 kr. Plastburkar, plåtburkar, värmeljus och en toalettborste. Ganska förnuftiga saker tycker jag. Fast jag kommer nog att åka dit senare i veckan, för det är mer grejer jag helt plötsligt känner att jag behöver.

4 kommentarer:

Martina sa...

Ja, det var ju det där... jag skulle nog också hellre köpa böcker än bokhyllor, men de stackars böckerna behöver ju faktiskt nånstans att bo också.

Olivia sa...

Ja, någon gång blir det nog nya fina hyllor. Drömmen är en hel bokvägg med böcker ända upp till taket (och en liten stege så att jag kan nå upp eftersom jag är så kort).

Arina sa...

Jag har inte varit på IKEA sen strax efter jag flyttade från Göteborg, och det är tjugo år sedan. MAmma och jag pratar ofta om att vi skall åka dit, men det är inte roligt när man inte har några pengar.

Martina sa...

Åh, det är precis det jag vill ha också, en hel vägg klädd med böcker. =)