Sidor

2009-04-25

Mer vampyrer

Nu har jag läst Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Eller nu och nu, det var faktiskt ett par veckor sedan. I vilket fall som helst så var den riktigt bra.

Det bästa med den är att även om det handlar om ganska så traditionella vampyrer - de kan inte vistas i solsken osv. så är den ändå originell. Men jag skulle inte vilja kalla det skräck, jag tyckte inte att den var särskilt otäck. Bara spännande och lättläst (den där sortens bok som man inte kan lägga ifrån sig).

Rekommenderas varmt. Till alla.

2 kommentarer:

K sa...

Något lättläst skulle inte sitta fel. Med allt pluggande har jag knappt läst skönlitteratur på flera månader...
Hur går det med allt för dig? Jag tappade min telefon förra veckan och är inte kontaktbar än.
Synd att det inte funkade med katten förresten.

Olivia sa...

Jaså, tappat din telefon, vad olikt dig ;)
Jag har faktiskt kvar katten, jag tror att jag ska behålla henne. När har du tid att komma hit förresten? Din mor och Johan ska ju hit nästa helg eller när det nu var.