Sidor

2010-06-25

Midsommar och spindlar

Jag har nog tidigare skrivit om att jag inte är särskilt förtjust i midsommar, men idag hade jag faktiskt en rätt fin dag. Besök av en god vän, sill hos mamma, lite blomsterplockning och så vidare. Just nu är jag inte så glad dock, då det pågår suparfester lite varstans runtomkring, där det vrålas och lyssnas på usel musik.

I vilket fall som helst, jag skulle visa en bok för min vän, och tog ut den ur bokhyllan. Då fick jag till min förskräckelse se att det kröp en liten (men ändå skrämmande) spindel på den. Varpå jag skrek och kastade iväg boken. Spindeln tänkte vi släppa ut, men den stackaren blev mosad, så jag antar att det var den som drog en nitlott i det här fallet.

Jag kom i alla fall att tänka på den här underbara sketchen med Kids in the hall:

1 kommentar:

Arina sa...

Det påminner om när jag jobbade på biblioteket.

När jag satte upp fackböcker så stötte jag då och då på Vad jag finner i skogen som hade en tecknad spindel på omslaget.

Varje gång blev jag lika överraskad och slängde den ifrån mig med ett skrik. Efter några år lärde jag mig dock att se den på vagnen och kunde på så vis undvika att plocka upp den,