Sidor

2007-12-23

Jaha, första inlägget

Egentligen så hatar jag bloggar. Jag läser dem helt enkelt inte, om jag kan undvika det. Det finns bra bloggar naturligtvis, men de är ganska få. Och den här bloggen kommer definitivt inte vara bra eller särskilt läsvärd.

Men nu råkar jag vara irriterad på väldigt många saker, och behöver avreagera mig ibland. Därav denna blogg.

Jag kommer mest att skriva om böcker och sådant som har med böcker att göra, främst för att litteratur är både det bästa och det värsta som finns. Jag lever för att läsa, men har samtidigt ett ganska så komplicerat förhållande till andra läsare. Det ska jag skriva mer om en annan gång.

Förhoppningsvis kommer jag även skriva lite bokrecensioner här också. Jag gillar alla genrer, utom möjligen riktigt smörig romantik. Men jag tycker allra mest om fantasy.

I år ska vi vara femton personer som firar jul ihop, och vi har bestämt att var och en ska köpa en pocketbok och en ask choklad som sedan delas ut till en annan intet ont anande släkting. Från mig får de Jonathan Safran Foers "Extremt högt och otroligt nära", samt som en extra bonus, "Arthur & George" av Julian Barnes. Den köpte jag för tio kronor på biblioteket, i nyskick. Jag hade redan läst den och tyckte att den var ganska tråkig, men billiga böcker är svåra att motstå.

Ett par månader senare: Jag var verkligen på dåligt humör när jag skrev mitt första inlägg.

Inga kommentarer: