Sidor

2009-06-30

För varmt för att läsa

Jag är helt utslagen av värmeböljan, och orkar inte läsa överhuvudtaget. Eller utslagen är kanske inte rätt ord, det är trots allt rätt trevligt att bada och lata sig på stranden. Men nätterna är jobbiga, inte ens min katt, som brukar springa runt som en galning och klösa i soffan när jag gått och lagt mig, orkar lyfta en tass.

Så jag hann inte läsa ut Cranford den här månaden, men jag ska försöka bli klar med den ändå eftersom det är en riktigt trevlig liten bok.

Jag har fått en ny dator, så jag kommer nog att ha ännu mindre tid över för böcker framöver. Just nu är jag väldigt inne i The Sims 3. I ett oinspirerat ögonblick skapade jag en liten Olivia. Hon är en bokmal med sinne för humor, en datornörd och en ensamvarg. Det första hon gjorde när jag släppte henne lös var att börja fnittra för att sedan rusa iväg till biblioteket.

3 kommentarer:

vixxtoria sa...

Vilken gullig sim! :-)

Jag är också sugen på att testa nya Sims, men jag måste välja - läsa eller spela datorspel, jag hinner inte både och. Och just nu är det läsning. Men det låter bra att spelet är så bra. Ser fram emot när jag ska kasta mig över simmarna igen.

Magix sa...

jag spelade Sims back in the days men nu har jag blivit orimligt sugen på Sims 3 även om jag inte spelat datorspel på MÅNGA år. Och det är synd att ge upp lästid, men å andra sidan verkar din sim väldigt charmig :)

Olivia sa...

I The Sims 3 händer ofta oförutsedda saker. Jag spelade med några andra simmar ett tag, och när jag skulle spela med Olivia igen hade hon flyttat in hos en rik familj och dessutom blivit gammal...