Sidor

2009-06-22

Meg Gardiner: Sekten

Jag är barnsligt förtjust i att läsa om allt som har med sekter att göra, så jag tänkte att den här thrillern kanske skulle vara något för mig. Och förvisso så var den rätt spännande, om en jurist/science fiction-författare som genom svägerskan får en ondskefull domedagssekt på halsen. Men intressant handling hjälper inte ett dugg när den är så illa skriven. Eller så är det översättaren som har slarvat. Språket är på så låg nivå att man häpnar.

Hur som helst - hygglig underhållning, bra strandläsning. Ingen risk att hjärnan kokar över precis.

2 kommentarer:

Arina sa...

Jag älskar också sekter (i böcker och på film alltså) men dåligt språk klarar jag inte. Alltså inget för mig.

Savox sa...

Dean Koontz har skrivit en ypperlig skräckroman med samma namn. Säger inget mer än att den har ett oväntat slut.