Sidor

2009-06-10

Nya loppisfynd

Det var bokrea på den kristna loppisen igår, böckerna kostade bara två kronor styck! Jag köpte följande böcker:

  • Steven E. Ozment - Borgmästarens dotter : en skandal i en tysk stad på 1500-talet
  • Voltaire - Candide
  • Kenzaburo Oe - M/T och berättelsen om skogens under
  • Christoph Ransmayr - Isens och mörkrets fasor
  • Arthur C. Clarke - SOS från Törstens hav
  • Thomas Mann - Döden i Venedig
  • Baron Münchhausens märkvärdiga äventyr till lands och vatten
  • Lily Prior - La cucina
  • Rachel Zadok - Sommarsquash tokolosh!
  • Herman Melville - Moby Dick
Jag hittade tyvärr inga bra kokböcker att utöka min samling med Ibland har jag tur, men igår fanns det nästan bara kokböcker från 80-talet, det sämsta kokboksdecenniet (trist smalmat och ännu tristare mikrovågsugnsmat).

När jag skulle lägga in böckerna i LibraryThing upptäckte jag att mitt medlemskap hade gått ut, så jag fick förnya det. Jag gick dock för första gången bet på en bok, jag kunde inte hitta rätt version av Moby Dick. Förbannade förr i tiden - inget ISBN!

Idag var jag på en annan loppis och köpte den roliga boken Gör det själv: tips för händigt folk. Den är från 1945 och man kan bland annat lära sig hur man gör ett "piffigt allmogeskärp".

3 kommentarer:

Arina sa...

SOS från törstens hav måste jag få låna någon gång.

Olivia sa...

Det är klart att du får!

Annika sa...

SOS från Törstens hav för 2 kr?

AWESOME. :D