Sidor

2008-07-22

Det går trögt med läsningen

Jag hade tänkt läsa ut både Jadetronen och Hästen från Porten nu under mina tre lediga dagar. Men så blev det naturligtvis inte. I lördags var jag hemma hos Arina, och då fick jag inte läst så värst mycket - men började på ännu en bok, som jag lånade av henne: Singularity Sky av Charles Stross (än så länge mycket bra). I söndags satt jag vid datorn och såg på tv-serier. Igår satt jag också vid datorn och spelade Oblivion, eftersom jag installerat expansionen Shivering Isles (och min bror var upptagen med sin nya Xbox 360 så datorn var ledig länge). När jag väl har tagit mig tid att läsa har det bara blivit några sidor, sen har jag växlat till en annan bok, alternativt somnat.

Måste skärpa mig. Arina tycker att jag ska läsa en bok i taget, och det har hon ju rätt i. Men det är svårt att bryta en vana.

4 kommentarer:

Arina sa...

Böckerna finns ju kvar. Kul att datorn var ledig ett tag så du fick spela lite. Det var tydligen inte så dumt med det där Xbox-köpet.

Katja sa...

Hej där! Har inte hört av mig på länge nu, varit mycket på jobbet. Hoppas att allt är bra, och att vi ses snart!

Magister sa...

Trist att det går trögt med läsandet. Jag har själv samma problem just nu, men det bör lätta framöver (hade med mig 24 nya böcker hem från semestern, och de skriker om att bli lästa nu!! Dessutom anländer äntligen, efter 13 års väntan, Clark Ashton Smiths samlade dikter vilken dag som helst nu).

Singularity Sky är en mycket bra bok. :-)
Vet inte hur långt du har kommit, men kan nog utan att spoila något säga att den tokige gamle amiralens excentriciteter faktiskt är baserade på egenheter hos två historiskt kända militärer. Stross hittar sällan på sådana grejor eftersom verkligen överträffar dikten.

Yrs
Martin

Olivia sa...

Katja: Kul att du hörde av dig! Vi ses väl någon gång i augusti, jag kommer hem runt den 17:e.

Martin: Jag har inte kommit så långt in i Singularity Sky, jag önskar att jag läste snabbare...