Sidor

2008-07-02

Halvårsrapport

Det har inte blivit så värst mycket bloggande på sistone, jag delar ju dator med min bror och mamma för tillfället. Och så jobbar jag heltid på ålderdomshemmet och är oftast för trött för att sitta vid datorn när jag kommer hem. Men nu är mamma på jobbet och min bror spelar fotboll, så jag passar på.

Halva 2008 har gått och jag tänkte försöka mig på en kort summering.

Bästa böckerna jag har läst (av sammanlagt 17):

1. Tan Twan Eng - The Gift of Rain
2. Xiaolu Guo - A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers
3. Jasper Fforde - First among sequels
4. Nikita Lalwani - Gifted
5. Naomi Novik - Hans majestäts drake

Sämst:

1. Scott Smith - The Ruins
2. Jeanette Winterson - The Stone Gods
3. Kit Whitfield - Nattvakt

Som en bonus, en liten lista över några av mina favoritskivor än så länge i år:

The Dresden Dolls - No, Virginia (i och för sig bara en samling gamla överblivna låtar, men otroligt bra ändå)
Man Man - Rabbit Habits
Cloud Cult - Feel Good Ghosts (Tea-Partying Through Tornadoes)
Evangelicals - The evening descends
Laura Marling - Alas I cannot swim
Santogold - Santogold
Frightened Rabbit -
The Midnight Organ Fight
The Helio Sequence - Keep your eyes ahead
Devotchka - A mad and faithful telling

Jag har säkert glömt någon, det kommer ju nya bra skivor hela tiden, men de här har i alla fall hållt sig kvar i min mp3-spelare relativt länge utan att jag tröttnat på dem.



2 kommentarer:

Arina sa...

Så det blev lite datortid ändå. Spelar du inte Oblivion nu då?

Olivia sa...

Jo, jag satt och spelade resten av kvällen.