Sidor

2008-11-12

Utflykt

Jag är hemma hos mamma, och passar på att använda datorn. Jag har fortfarande inte fixat någon uppkoppling hemma hos mig. Eftersom jag ska passa mammas hund imorgon på förmiddagen tänkte jag att jag lika gärna kunde sova över här i natt (visserligen bor jag på tio minuters promenadavstånd, men jag har ingen lust att stiga upp extra tidigt för att gå hit).

För den här ungefär dygnslånga utflykten har jag tagit med mig tre böcker. Som om jag ens skulle hinna läsa ut en av dem.

Följande böcker fick följa med:
  • Bombyx av Anne Rambach
  • The Terror av Dan Simmons
  • Gardens of the moon av Steven Erikson
Bombyx har jag kommit ungefär halvvägs in i, det är en ganska originell och vackert skriven thriller. The Terror har jag läst ungefär en tredjedel av, men kom av mig för ett tag sedan när jag hamnade i den franska vågen. Gardens of the moon började jag på för flera månader sen, men var tvungen att lämna tillbaka till biblioteket. Nu har jag köpt den, och jag tog med den för att jag är väldigt sugen på att läsa lite riktig fantasy.

Jag måste skärpa mig. Det är precis av den här anledningen som jag aldrig blir klar med några böcker. Jag måste börja koncentrera mig på en bok i taget.

Inga kommentarer: