Sidor

2010-03-04

Mina bokhyllor - Del 1

Så här såg hyllorna ut före städningen:
















Vita bokhyllan med facklitteratur, efter:

Högst upp är det blandade böcker, sedan kommer en hylla med religion, en hylla med religion och mytologi, en hylla med historia, en hylla med psykologi och sociologi samt lite naturvetenskap, och så längst ner en hylla med naturvetenskap, hälsa och blandat som blivit över.












I den svarta hyllan är det först blandade bokserier, typ "Mystikens värld" och ett gammalt uppslagsverk. Sedan kommer en hylla med klassiker, en hylla med lyrik och smal litteratur (i båda bemärkelserna i många fall), en hylla med blandad skönlitteratur, en hylla med blandade pocketar och små böcker, en hylla med barn- och ungdomsfantasy och så längst ner seriealbum och barnböcker.

I den träfärgade (och vansinnigt fula) hyllan är det överst litteraturhistoria och språk, sedan är resten skönlitteratur, med pocketarna på de hyllorna där de passar. Hyllplanen längst ner är reserverade för fula böcker, utgallrade biblioteksböcker och böcker som jag kanske egentligen skulle vilja göra mig av med men inte riktigt har hjärta att skilja mig från.

Här finns i alla fall plats för nya böcker om jag bygger på höjden.

Inga kommentarer: