Sidor

2010-03-03

Klar med hyllstädningen

Det tog hela helgen, men min arbetsmoral var inte särskilt hög. I fredags tömde jag den första hyllan, och lade alla böckerna i soffan. Sen orkade jag inte mer, utan gick till en kompis/granne och såg på film (Sherlock Holmes, rätt underhållande). I lördags vet jag inte riktigt vad jag sysslade med, hela dagen gick och det enda jag gjorde var att flytta runt några böcker, samt stå och envist betrakta hyllorna som för att utmana dem att städa sig själva. På kvällen när jag skulle se på melodifestivalen kunde jag inte sitta i soffan eftersom den fortfarande var full med böcker.

I söndags hjälpte jag kompisen/grannen att röja på hennes vind och flytta in hennes sängar dit, vilket tog några timmar. Men jag tror att det gav mig energi, för sedan var jag uppe hela natten och blev faktiskt klar med hyllorna. Jag lyckades dessutom fylla en låda med böcker som blir förvisade till källaren (när jag nu orkar bära ner den).

Bilder kommer i nästa inlägg.

2 kommentarer:

EvaB sa...

Det låter duktigt! Jag började på bokhyllestädning i höstas, och jag ska erkänna att det ligger en o annan hög kvar bakom sofforna. Det blir alltid något över, något man ska ställning till lite senare. Men så länge en del böcker ligger på golvet har jag plats till några nya i hyllorna...

snowflake sa...

Heja! Väntar på bilderna.