Sidor

2010-03-05

Tänkte väl det

Förra veckan lånade jag Tess Gerritsens bok Dödens väntrum på biblioteket. När jag började läsa den kände jag med en gång igen handlingen. Jag fortsatte läsa ändå, men idag tittade jag igenom min anteckningsbok där jag har skrivit om varenda bok jag läst sedan 2001, och det visade sig att jag faktiskt hade läst den. I maj 2005.

Jag hade helt glömt bort att jag läst den. Så här skrev jag om den då:
Hyfsat bra medicinsk spänning.
Dessutom är 2005 mitt rekordår under 2000-talet, med 82 lästa romaner. Så den försvann nog i mängden. Jag tänker i alla fall inte fortsätta läsa, det känns onödigt att slösa tid på att läsa om en bok som inte ens var särskilt bra.

2 kommentarer:

Boktokig sa...

Precis det där har hänt mig också! Vid ett tillfälle kom jag på att jag läst boken först i slutet av boken. Den boken hade verkligen försvunnit ur mitt minne.

Olivia sa...

Om det är en bra bok så är det ju bara bra - man får uppleva den för första gången på nytt! Fast det är kanske inte så ofta man glömmer bort en riktigt bra bok.

Det är ju samma sak med filmer. En del filmer har jag sett flera gånger och först någonstans mitt i kommit på att jag visst sett den förut.