Sidor

2010-03-12

Ommöblering

En bekant fick i veckan en snilleblixt. Hon tyckte att jag skulle flytta soffan så att den stod mot bokhyllorna. Först tyckte jag att det såg jättefult ut, men nu är jag riktigt nöjd. Soffans tidigare placering mitt i rummet stämde aldrig riktigt. Det såg fel ut på något sätt. Nu har jag hämtat upp ett stort soffbord från källaren (jag har det mesta i mitt förråd, jag sparar på allt som kan vara bra att ha), och helt plötsligt har jag en perfekt plats att sitta och plugga på. Dessutom känns det för första gången mysigt att ligga i soffan och läsa, det var det verkligen inte förut.

Dock krävdes en ny hyllstädning, så att fler hyllplan hamnade ovanför soffan. Det var värt jobbet, nu kan jag ligga i soffan och titta upp på böckerna och känna mig nöjd.




Det ser inte lika fint ut på bilden som i verkligheten.














Jag har förresten plockat fram min finaste ljusstake, den passar i fönstret nu, bredvid hyllan.

7 kommentarer:

Fru E sa...

Men kommer du åt böckerna nu då? Eller soffan kanske inte står ända emot hyllan? Den ser riktigt skön ut att sitta i!

Olivia sa...

Det är bara att flytta fram den. Det är en riktigt skön soffa! Fick den av mormor när hon flyttade till ålderdomshemmet.

Martina sa...

Åh, du har lagt upp en "äkta" profilbild! =) Vad söt du är, och du ser faktiskt ut nästan som jag trodde. ;)

snowflake sa...

Det ser ut som en riktig äkta läsplats. Mysig.

Arina sa...

Nu måste jag komma och hälsa på! Det blev jättebra och jag förstår att du inte trivdes med soffan mitt i rummet.

Olivia sa...

Martina: Tack detsamma! Fast det är en väldigt smickrande bild, jag ser mycket smalare ut än vad jag är.

Snowflake: Verkligen, jag låg och läste i soffan tills jag somnade igår efter melodifestivalen.

Arina: Det är bara att komma!

Martina sa...

Smalare, ja, samma här. =) Det finns en anledning till att jag fotar från den där vinkeln, då syns inte dubbelhakan. ;)