Sidor

2010-03-04

Mina bokhyllor - Del 2

Det här är min bokhylla med skönlitteratur på engelska, och den ser nästan värre ut nu, eftersom den är så proppfull. Så den ska jag nog försöka gallra ur lite mer (särskilt som jag har ganska många böcker som hör hemma i den hyllan utlånade, och när jag får tillbaka dem blir det problematiskt).







I den här hyllan har jag låneböcker:











Det här är min prydnadshylla med gamla böcker jag har köpt på loppis, samt blandade loppisfynd, souvenirer och  minnessaker (morfars gamla kamera till exempel). Den hyllan städade jag inte alls i, men jag tänkte att den kunde vara kul att visa ändå.








Här är min kokbokshylla (= kylskåpet), där jag har ungefär två tredjedelar av mina kokböcker, resten är i ett skåp. Här har jag inte direkt städat heller, men byggt lite mer på höjden.

6 kommentarer:

Boktokig sa...

Jag känner igen det där med att det inte alltid ser städat ut efter bokhyllestädning, men man har i alla fall mer ordning på var man har sina böcker. Det är ju huvudsaken!

Maria sa...

Jättemysig prydnadshylla. :)

Arina sa...

Jag ser fyra bra böcker i lånebokhyllan. Jag tror faktiskt att jag har fler böcker som är dina för ovanlighetens skull så det blir mycket riktigt trångt i engelska hyllan när jag är klar med dem. Men jag kommer förstås att låna fler.

snowflake sa...

Smart! Det ser så där charmigt använt ut, som att du väljer bland kokböckerna varje dag.

Olivia sa...

Boktokig: Det kan ju bli så, men det är irriterande ändå.

Maria: Tack!

Arina: Ja, jag tror att du har typ 8 böcker från mig.

Snowflake: Tack! Jag är mycket nöjd med den lösningen!

bokstavlarna sa...

Håller med Maria; prydnadshyllan var verkligen mysig!

Och över huvud taget himla kul med en massa bilder på bokhyllorna, tycker alltid att det är roligt att se hur folk organiserar i sina hyllor. Du verkar ha ganska ordentliga kategorier, verkar skönt.