Sidor

2008-03-20

Anledningen till att jag kommer att vara okontaktbar under helgen

Till brevbärarens stora förvåning stod jag och lurpassade med dörren på glänt. Otåligt ryckte jag till mig bokpaketet från Adlibris.

Nej, det kanske inte är hela sanningen. Anledningen till att jag stod i dörröppningen var att jag hade varit ute för att spana efter brevbäraren, och såg att hon var på väg. Jag tog glatt emot paketet och sade tack till och med, jag må vara otålig men absolut inte otrevlig.

Nu ligger den där på sängen och väntar på mig, Last argument of kings, förhoppningsvis värd all väntan (sedan förra sommaren).

5 kommentarer:

Arina sa...

Oh, min gud! Jag blir alldeles darrig och knäsvag. Måtte den inte göra oss besvikna.

Marianne sa...

Jag har nyss börjat på första delen och har väl inte riktigt fångats av den än.
Men den verkar klart läsvärd, så jag hoppas på gott om lästid nu i helgen (jobbar ett par av dagarna).

Har du läst C.J. Sansom? Inte alls fantasy, men när Glotka var gång med sitt "förhör" väntade jag mig nästan att Shardlake skulle sticka in skallen och undra vad det var frågan om :-)

Olivia sa...

Jag fångades inte direkt i början heller, jag visste inte riktigt hur berättelsen skulle utvecklas och jag fastnade inte för karaktärerna med en gång.

Jag har inte läst något av C.J. Sansom, men jag vill eftersom hans böcker verkar vara bra (jag lånade Dissolution en gång på biblioteket, men hann inte läsa den).

Marianne sa...

Sansoms Shardlake-serie är bra!
Jag gillade verkligen de två första delarna, men när jag började på den tredje kände jag att det nog hade blivit någon slags överdos av blöta vägar, kalla hus och halvdöda hästar. Den får alltså vänta, och tydligen ska det komma en fjärde del i år.

Martina sa...

Marianne: ja, i april enligt Amazon.co.uk. Med titeln Revelation.