Sidor

2008-09-11

Dumma förkylning - tack vare dig äger jag nu Fuglesang

Idag blev jag hemskickad från praktiken (på sjukhuset i Karlstad) för att jag var så förkyld. Så jag gick till Apoteket och köpte mig diverse tabletter och sprayer, så att jag ska kunna jobba imorgon.

Då fick jag Christer Fuglesangs bok 13 dygn i rymden. Bara för att jag köpte fyra förkylningspreparat. Så nu blir man alltså straffad för att man handlar på Apoteket. Det var ju illa nog att min hjärna känns som en övermogen vattenmelon.

Det allra värsta är, tänk om någon trodde att jag lade till den där asken Strepsils bara för att få boken. Nu vet jag inte om jag ska behålla den (kitschvärde) eller om den ska hamna i återvinningscontainern. Det är lika irriterande som när Adlibris helt oprovocerat prackade på mig boken Fantomerna av Klas Östergren. Bläh!

1 kommentar:

Sarah sa...

Jag förstår vad du menar med "Fantomerna". Jag hade inte sett att de "skänkte bort" den boken så när jag såg min beställning och det var en extra bok med så trodde jag att det hade blivit något fel och att de skulle försöka att kräva mig på pengar för den :)

Nu så står den i min bokhylla och tar plats eftersom jag mest troligen aldrig kommer att läsa den.

Krya på dig!