Sidor

2008-09-15

Uppdatering

Andra praktikveckan av tre har så påbörjats. Jag har tagit mitt första blodprov, och det gick bra. Inte för att jag vet vad det tjänar till, jag ska ju inte längre bli sjuksköterska. Men det är lite coolt att ha gjort det i alla fall.

Jag har lånat flera böcker på Karlstads stadsbibliotek och kommer inte hinna läsa alla. Just de böckerna finns inte på biblioteket i Lysekil, så om jag vill läsa dem får jag nog köpa dem (med tanke på bibliotekets korkade restriktioner angående fjärrlån av skönlitteratur).

I söndags läste jag ut boken Ode till en skjuten räv, av Helga Nou. Jag är inte direkt överdrivet intresserad av estnisk litteratur, men den här var faktiskt ganska bra. Den lämnade visserligen en hel del trådar hängande i luften, men helt oäven var den inte.

Inga kommentarer: