Sidor

2009-02-18

Hemma

Nu är jag hemma i Lysekil igen. Boråsresan var verkligen lyckad. Nu känner jag mer motiverad att på allvar ta itu med kurslitteraturen, och jag är helt säker på att jag har valt rätt utbildning. Det var trevliga kurskamrater också, och jag fick en del nya vänner.

Det enda negativa med resan var att jag igår morse råkade knäcka sönder mina glasögon på mitten. Optikern limmade provisoriskt ihop dem med superlim, men det kommer ju inte att hålla i all evighet. Det är ändå dags att skaffa nya.

Jag har inte hunnit läsa något skönlitterärt alls, vi hade ett examinerande seminarium om vetenskaplighet idag, som jag fick panikplugga inför. Men det gick ganska bra tror jag, jag lyckades tvinga mig själv att prata. Jag hatar seminarier egentligen, för jag gillar inte att prata i grupp.

2 kommentarer:

Arina sa...

Plåster, säger jag bara!

Olivia sa...

Jag testade med tejp, men det gick inte så bra.