Sidor

2009-02-15

Resepanik!

Det får jag varje gång jag ska iväg någonstans. Spelar ingen roll om jag ska vara borta länge (som längst tre månader i Skottland) eller bara över en natt, paniken sätter in. Jag måste ju ha med saker för alla eventualiteter. Lagom många böcker för att inte bli uttråkad. Bra musik på mp3-spelaren, åtminstone ett klädbyte för varje dag, en massa smycken, kamera och mobiltelefon med tillhörande laddare och sladdar. En jäkla massa smink. Lakan, handduk, underkläder, kurslitteratur, pennor och anteckningsbok.

Allt detta för tre dagar i Borås. Det är ju ingenting jämfört med min syster som åker till Kenya imorgon, och ska stanna där i sju veckor. Hon och resten av resesällskapet har till och med fått information om vad de ska göra ifall de blir kidnappade!

Jag ska bo hos en bekant till en bekant som tur är, för vandrarhemmet var fullbokat.

Jag tror faktiskt att jag tar med mig Rosen på tistelön som enda skönlitterära bok, så kanske jag kan hinna bli klar med den i tid.

Inga kommentarer: