Sidor

2009-02-23

Bokpaket!

Idag fick jag ett paket med tre pocketböcker från Adlibris. Två av böckerna var födelsedagspresenter till min pappa, som fyller år idag. Snömannen av Jo Nesbø, som han hade önskat sig, och Locke Lamoras lögner av Scott Smith, som blev en överraskning (jag tycker det är på tiden att han läser lite fantasy).

Till mig själv hade jag beställt Iron Angel av Alan Campbell, som är uppföljaren till Scar Night. Jag var inte direkt överväldigad av Scar Night, men den var ändå ganska bra så jag ser fram emot att läsa den här. Jag vet inte om jag ska börja på den med en gång, jag håller på med ganska många andra böcker för tillfället. Men jag är allt lite sugen, omslaget är i alla fall riktigt fint!

2 kommentarer:

Magister sa...

Själv håller jag på med The Way of Shadows av Brent Weeks -- en ganska klassiskt uppbyggd historia om ung gatpojke som börjar ett nytt liv som lärling hos sta'ns mest ökände lönnmördare. Det är lite Assassin's Apprentice över den, men den här är betydligt jefligare -- den stackars grabben har sannerligen ingen rolig bakgrund.

Locke Lamoras lögner tycker jag låter som ett utmärkt intro till fantasy som genre. :-)

Olivia sa...

Weeks bok verkar bra. Men jag har för mig att jag har läst negativ kritik någonstans, minns inte var.

Locke Lamoras lögner är nog den enda fantasyroman jag skulle våga mig på att rekommendera till folk som inte läser fantasy. Men pappa påstår sig ha läst Sagan om ringen på 70-talet, så helt ny är genren inte för honom...