Sidor

2009-01-14

Tröttnar de aldrig?

På Lysekils Stadsbiblioteks hemsida finns en lista över vad som är mest utlånat föregående månad. Dessvärre är det inte indelat i kategorier (förutom DVD som har en egen kategori), så det är nästan bara tidningar och böcker med en veckas lånetid som är med, eftersom de givetvis lånas ut oftare. Samt en elmätare man kan få låna hem för att kolla sin elförbrukning. I vilket fall som helst så är listan värdelös.

Det vore intressant med en topplista över mest utlånad skönlitteratur, även om den skulle ägas av Camilla Läckberg. Vad jag kan se på vagnen med nyligen återlämnade böcker är att svenska deckare är populärast, vilket knappast är någon överraskning.

Jag ska givetvis inte sätta mig på några höga hästar, jag är en storkonsument av skräpkultur, men jag önskar att folk åtminstone kunde variera sig lite. Tröttnar de aldrig på Marklund och kompani?

Inga kommentarer: