Sidor

2010-01-08

John Ajvide Lindqvist - Hanteringen av odöda

Jag hade inte så höga förväntningar på den här, eftersom jag hört att den inte skulle vara lika bra som Människohamn och Låt den rätte komma in. Så jag blev inte särskilt besviken när det visade sig stämma. Egentligen är det en bra idé, med zombies som liksom inte är farliga utan mer ett samhällsproblem. Men något fattades, det där något som gjorde Människohamn så himla bra. Handlingen hinner inte utvecklas ordentligt innan boken helt plötsligt är slut.

Den var ändå värd att läsa, dels för att det gick snabbt, och dels för att den antagligen är bättre än det mesta skräp som svenska författare slänger ur sig nu för tiden. Dessutom köpte jag den på loppis för 1 krona.

5 kommentarer:

snowflake sa...

En krona!
*imponerad*

Olivia sa...

Det var rea, pocketarna kostar hela 3 kronor annars!

bokstavlarna sa...

Jag tyckte att "Hanteringen" kändes lite splittrad jämfört med de andra två. Kanske för att det handlade om så många olika karakätrer samtidigt?

Men EN krona alltså - det känns ju som ett lagom bokpris! :)

Olivia sa...

Jag håller med om att den var lite splittrad, kanske inte för många karaktärer, men för kort bok för så många karaktärer.

Emelie sa...

Roligt att det kan vara så olika, jag älskade Hanteringen av odöda men tyckte inte särskilt mycket om Människohamn.