Sidor

2010-01-01

Nyårslöften

Inför 2009 lovade jag följande:

  • Läsa minst 10 olästa böcker ur min egen bokhylla.
  • Läsa åtminstone 4 (av 8 tror jag) böcker som jag lånat av Arina.
  • Läsa böckerna i Martinas utmaning Klassiska kvinnor.
  • Läsa i stället för att slötitta på TV. Ingen mer Dr. Phil!

Jag misslyckades naturligtvis. Jag borde sluta lova sådant som jag inte kan hålla. Första punkten lyckades jag bäst med, 7 av 10 blev det (men flera av dem köpte jag under året, så det är ju inte så att jag har färre outlästa böcker i hyllan). Jag läste inga av böckerna jag lånat av Arina. Jag läste en av böckerna i Klassiska kvinnor (Agnes Grey, som dessutom även tillhörde första punkten). Jag har nästan slutat att slötitta på tv, men det är för att jag har fått en ny dator, så jag spelar i stället. Ärligt talat skulle jag inte kunna se Dr. Phil även om jag ville, för TV4+ har mystiskt nog försvunnit.

Så inför 2010 lovar jag bara en sak, och det är att läsa fler av mina egna böcker, och färre låneböcker (för övrigt törs jag inte ens gå till biblioteket, efter mitt hätska inlägg).

Inga kommentarer: