Sidor

2010-01-03

Misslyckat

Det kan hända att jag var lite för elak i mitt inlägg om Lysekils Stadsbibliotek. Men elakheterna föddes ur äkta frustration över att inte ha ett bra bibliotek i staden. Jag bodde tillfälligt, 6 år närmare bestämt, i värmländska Kil, som ligger ett par mil norr om Karlstad. Det enda som var bra med Kil var närheten till skogen, och att vi hade ett riktigt bra bibliotek. Personalen där var kanske inte alltid supertrevlig, men även om det i mitt tidigare inlägg lät som om det är något jag kräver av bibliotekarier, så är det verkligen inte fallet. Det viktiga är att man får den hjälp man behöver, och för ett folkbibliotek, att de har ett bra och varierat utbud av böcker.

I vilket fall som helst, det enda jag har uppnått med det inlägget är att jag inte vågar gå till biblioteket, eftersom jag är rädd att de ska vara ännu surare. Jag skulle nog inte ha skrivit det, jag skulle ha lämnat in en lång lista över böcker de borde köpa in i stället. Då kanske jag hade nått ett av mina mål i alla fall, att de skulle få ett större utbud av fantasy.

Det är mycket som inte fungerar i Lysekils kommun, det dåliga biblioteket är antagligen bara en bieffekt.

Inga kommentarer: