Sidor

2008-08-15

Nystart

Idag var sista dagen på sommarjobbet, så nu blir det kanske lite mer tid över för läsning. Det blev inte riktigt som jag hade planerat i sommar. Av de ungefär 20 böckerna jag hade med mig ner till Lysekil har jag läst tre. Jag har förstås läst ett par låneböcker också (2 av cirka 25 lånade) och en nyinköpt. Inte så värst uppmuntrande statistik. Men man blir faktiskt lite mosig i huvudet av att jobba med dementa.

Sea of Poppies anlände idag, ackompanjerad av Jhumpa Lahiris Den indiske tolken och Gabrielle Wittkops Barnahandlerskan. Den indiske tolken är en riktigt bra novellsamling, så jag slog till direkt när jag såg att den kostade 18 kr på Adlibris.


Sea of poppies har nog ett av de snyggaste omslagen jag har sett. Den ligger bredvid mig nu och ser lockande ut.

2 kommentarer:

Magister sa...

Ska hålla tummarna för att det går bättre med läsningen nu. :-)

Har avslutat Fosters Exceptions to Reality och påbörjat Noviks Throne of Jade, och läser Smiths The Abyss Triumphant vid sidan av. Jösses vad bra den är -- och då har jag ändå bara läst de dikter Smith skrev när han var 17-18 år...

Yrs
Martin

Olivia sa...

Det går redan bättre med läsningen, jag låg och läste hela natten! Fast det gjorde att när de ringde i morse och frågade om jag kunde jobba, så orkade jag inte, trots att jag nog hade behövt pengarna.

Ska bli intressant att höra vad du tycker om Jadetronen. Jag tyckte ju att den var en besvikelse.