Sidor

2008-08-28

Inlägg nummer 100!

Och för att göra saken ännu bättre så tror jag att jag har blivit av med det fula viruset.

Packningen går långsamt framåt, det tog längre tid än vad jag trodde att packa ner alla böcker. 16 bananlådor blev det, plus tre lådor som jag inte packat upp sedan förra flytten. Fast jag har inte packat ner kokböckerna än, det blir nog ytterligare två eller tre lådor.

Tio böcker gallrade jag ut, de ska jag skänka till någon loppis, tillsammans med några gamla videoband och en massa prydnadssaker.

Att packningen går så långsamt skyller jag på boken Ancient Echoes av Robert Holdstock. Jag lånade den på biblioteket och tänkte att den verkade bra men lite tråkig, vilket var perfekt eftersom jag ville ha en bok som jag kan läsa lite i på kvällen men låta bli i övrigt nu när jag har så mycket annat att göra. Det är bara det att den är allt annat än tråkig, jag kan knappt lägga den ifrån mig. Mycket irriterande.

6 kommentarer:

Arina sa...

Det är väl inte många dagar kvar till flytten?

Jag har blivit erbjuden arbete.

Olivia sa...

Oj vad roligt! Du får gärna skriva ett mail och berätta mer.

Jag flyttar på söndag, men kommer bara att vara i Lysekil en vecka, för sen ska jag till Karlstad och göra min praktik (ska bo hos Katja).

Arina sa...

Grattis förresten! Till virusrensning och inläggsantal då förstås.

Utförligt mail kommer när jag samlat mig lite.

Magister sa...

Grattis till att ha blivit av med viruset! :-)

Haha -- är det inte irriterande (fast på ett bra sätt) när man hittar något oväntat läsvärt som distraherar en från annat som man borde göra?

Jag har nu läst ut Throne of Jade. Den var helt OK, men det kändes som om sjöresan tog upp väldigt mycket utrymme, och sedan fladdrade hela Kina-vistelsen förbi väldigt snabbt utan att man fick något egentligt grepp om miljön där. Men jag kan tänka mig att den skulle göra sig bra som film. För säkerhets skull har jag inhandlat bok 3 och 4 idag.

Mitt nuvarande läsprojekt, som jag räknar med att bli klar med i morgon, är The Luck of Relian Kru av Paula Volsky. Fantastisk liten bok -- påminner om Jack Vance.

Olivia sa...

Då tyckte du precis som jag om Jadetronen. Jag håller med om att den skulle göra sig bättre som film.

Det är kul när man blir positivt överraskad av en bok.
Jag var tvungen att lägga ifrån mig alla böcker ett par dagar, jag fick helt enkelt packa ner dem längst ner. Nu är i alla fall flytten avklarad så jag kan läsa med gott samvete igen (uppackningen är det inte så bråttom med).

Du kommer då jämt dragandes med intressanta författare jag inte har hört talas om. Fortsätt gärna med det!

Magister sa...

*bockar och tackar* Paula Volsky var en mer eller mindre ny bekantskap för mig också (har tidigare bara läst novellen "The Giant Rat of Sumatra"), som jag fick mig rekommenderad av en vän som läst allt av henne och skrivit en väldigt uttömmande artikel om hennes författarskap. Trist nog är det mesta av henne ur tryck, men kan du hitta The Luck of Relian Kru så är den väl värd allt besvär.