Sidor

2008-08-06

Onda cirklar och namnbyte

Jag har märkt att jag den senaste tiden inte har gett så mycket positiv kritik. Borde kanske byta namn på bloggen till Negativa Olivia. Fast jag har inte läst så värst många böcker överhuvudtaget, av någon anledning går det ganska långsamt nu. Ju långsammare jag läser desto mer kritisk är jag, och ju mer kritisk jag blir desto långsammare läser jag. Det är en ond cirkel. En ond bokcirkel.

Negativa Olivia blir det nog inte, men jag har ett tag gått och ruvat på namnet Dagdrömmarens bokvärld. Låter det bra? Det passar mig mycket bättre tycker jag, för särskilt subjektiv är jag ju faktiskt inte. Inte mer än alla andra bloggare i alla fall.

3 kommentarer:

Jessica på Sapere Aude sa...

Hej, har inte kommenterat här förut, men är inne titt som tätt. Jag tycker ju att det är det som är charmen med namnet, för nej - subjektivt är det ju inte. Jag har sett det som ironi och kanske som en blinkning åt hela blogosfären: tyckande om allt om alla av alla, liksom.

Magister sa...

Jo, det är en bra titel, men jag gillar å andra sidan Subjektiva Olivia också (jag var visst inte till mycket hjälp där, va? ;-) ).

Yrs
Martin

Olivia sa...

Får väl se vad jag gör. Jag har velat länge med titeln.

Hej Jessica, kul att ännu en läsare ger sig tillkänna. Får väl ta en titt på din blogg.