Sidor

2008-08-21

Trevlig dag

Jo, jag skulle ju ta en paus, men det kliar lite i fingrarna.

Idag skulle jag och min syster åka till Kil från Lysekil. Först missade vi nästan tåget i Uddevalla för att bussen var för sen. När vi skulle gå av tåget i Öxnered stängdes dörren mitt framför näsan på Oleana och jag stod där ensam på perrongen. Hon hamnade i Vänersborg, och sitter fortfarande kvar där. Jag tog själv tåget från Öxnered till Kil, trots att det inte kändes bra, hon var så ledsen borta i Vänersborg (hon är övertrött efter en lång och tärande resa från Kalifornien) och det systerliga vore ju ha varit att åka dit och hålla henne sällskap tills nästa tåg kommer. Men hon tyckte att jag skulle åka det planerade tåget, så jag kan börja flyttpacka.

När jag kom hem till min lägenhet (efter tio veckors frånvaro) luktade det unket och äckligt, det hade varit översvämning i köket. Det var kanske femte gången, och jag lämnade till och med ett brev till värden i början av sommaren där jag bad dem att kolla på rören eftersom jag misstänkte att en ny översvämning var på gång (grannens melonkärnor flöt upp i min vask).

Jag ska ju flytta nästa söndag, och jag vägrar städa i köket. Golvet är alldeles fett och äckligt, och det är fullt av brun sörja i vasken och inne i en del skåp.

Sen satte jag på datorn och blev påmind om att jag fick ett jäkla virus precis innan jag åkte, så min internetuppkoppling är helknasig.

I morgon drar vi dock mot Sollefteå, så jag slipper tänka på eländet några dagar. Och som plåster på såren hade "Rasmus Nalle runt jorden" som jag köpte på Tradera dykt upp med posten - nu är min samling nästan komplett!

Inga kommentarer: