Sidor

2008-10-28

Fjortisvampyrromantik

Förra veckan eller när det nu var, lovade jag här på bloggen att inte läsa fler vampyrromaner, i alla fall inte så länge det är trendigt med vampyrer. Jag måste nog sluta lova saker offentligt, eftersom jag alltid gör tvärtom.

Så jag lånade sådär lite hastigt och lustigt Stephenie Meyers bok Om jag kunde drömma (Twilight heter originalet). Den tog några timmar att läsa, och jag kan inte påstå att den var så värst bra. Typisk omogen fjortisromantik med lite vampyrer för effekt. Slarvigt skriven, jobbiga karaktärer. Ändå har jag reserverat fortsättningen - något får mig att vilja läsa vidare. Det är faktiskt rätt otåligt jag väntar, måtte den som har böckerna nu läsa ut dem snabbt!

3 kommentarer:

Arina sa...

Det verkar vara någon drog i de där böckerna när till och med du blir biten.

K sa...

Är det inte någon ny serie på gång nu som folk dreglar över? Minns inte vad den heter.

Hur går det med allt?

Olivia sa...

Hej Arina och Katja, ursäkta det sena svaret. Jo, böckerna har någon slags mystisk beroendeframkallande ingrediens. Nu hade filmen premiär igår också.