Sidor

2008-10-12

Vampyrer och lite annat

Verkar vara en vampyrtrend på väg. Det finns inget som kan göra mig så ointresserad av något, som när det blir trendigt. När pöbeln helt plötsligt får för sig att något är intressant. Jag har alltid gillat vampyrromaner, och vampyrfilmer. Älskar Buffy. Men de senaste årens vampyrchicklit har inte intresserat mig ett dugg. Jag tycker nog fortfarande att LeFanus Carmilla är det bästa som skrivits i vampyrväg. Den kan jag tänka mig att läsa om. Annars är det nog med vampyrer för min del, åtminstone tills trenden har gått över (kan dock även tänka mig att läsa ut Historikern, som jag påbörjade för något år sedan).

Ville bara få ur mig det.

Min bror fyller 17 idag. I sista sekunden köpte jag några godispåsar och en dricka till honom. Det är svårt att hitta på presenter till folk som inte läser böcker. Jag har gett upp att försöka få honom att läsa, det går bara inte. Han tycker att böcker är för långsamma.

Jag har fortfarande inte packat upp efter flytten. Det är bara böckerna som är på plats. Huller om buller, utan något som helst system, jag slängde bara in dem i hyllorna. Får väl se om jag orkar sortera dem någon gång.

2 kommentarer:

Arina sa...

Är du hemma igen nu då?

Olivia sa...

Ja, jag har varit hemma ett par veckor. Trodde att jag hade meddelat dig... Har du vägarna förbi Lysekil någon dag?