Sidor

2009-12-12

Det här duger inte, Olivia

Jag bestämde mig för ett tag sedan att inte ha mer än tre böcker på gång samtidigt, och det fungerade faktiskt ganska bra ett tag. Men nu har de gamla vanorna smugit sig på mig igen. Jag har för tillfället sju böcker på gång, och kommer givetvis ingenstans i någon av dem. Det är följande böcker:

Mo Hayder - Ritual
Charles Stross - Singularity Sky
George R.R. Martin - A feast for crows
Terry Pratchett - Unseen academicals
Tom Rob Smith - The secret speech
Naja Marie Aidt - Babian
Kate Mosse - Kryptan

För övrigt så borde jag egentligen läsa kurslitteratur, men motivationen infinner sig inte för tillfället.

6 kommentarer:

bokstavlarna sa...

Men nu är det ju fler veckor kvar till nästa tenta, så jag passar på att INTE läsa någon kurslitteratur alls. Känns som att behövdes en paus... :)

Olivia sa...

Ja, du har helt rätt! Fast jag har lite omtentor också, eftersom jag inte har haft någon större ork för studierna den här terminen.

snowflake sa...

Och vilken blandad kompott! Men GRRM tar ju evigheter, den kan du kanske vänta med? Läs ut den tunnaste först, så är du nere i sex i alla fall, det är mitt tips.

Olivia sa...

De tunnaste först var en bra idé. Jag kom dessutom på att det är två böcker till, så nu har det helt gått överstyr.

Arina sa...

Läs ut den som du skall lämna tillbaka först. Den är bra.

bokstavlarna sa...

Ja, det har ju faktiskt varit vansinnigt mycket tentor den här hösten! Jag har en omtenta att ta igen, borde väl egentligen börja plugga så smått till den jag med...