Sidor

2008-02-19

Last argument of kings

Nu är det inte långt kvar till Last argument of kings, tredje delen i Joe Abercrombies trilogi The First Law, finns att köpa. Någon gång i mars förhoppningsvis. Som jag har väntat!

De två första delarna var riktigt, riktigt bra, så förväntningarna är höga. Ni som i vanliga fall inte läser fantasy kan nog gilla de här böckerna också. Jag har lite svårt att förklara (förmodligen för att det är mitt i natten och jag borde gå och lägga mig) vad som gör böckerna så bra, men en annan bloggare skrev så här:

"What I probably enjoy the most about Joe Abercrombie is the way he utilizes a panoply of fantasy tropes to create false expectations in his readers, only to misdirect us using our own assumptions as the story progresses."

Dessutom är böckerna mörkt humoristiska, elakt cyniska och väldigt spännande.

3 kommentarer:

Maria sa...

Låter väldigt lockande. :)

Olivia sa...

Ja, se till att läs!

Arina sa...

Sätt upp mig på lånelistan.