Sidor

2008-02-05

Vilken lättnad

Hurra! Pengakrisen är över. Jag har sålt kurslitteratur för 450 kr. Först ville hon bara köpa en av böckerna men jag gav henne 50 kr i rabatt, så hon köpte tre.

Personen i fråga bor i Sunne, och eftersom vi inte kommer att vara på universitetet samtidigt så kom vi på en fiffig lösning. Imorgon ska jag stå på stationen och invänta tåget mot Sunne, och vifta lite diskret med böckerna när tåget stannat. Förhoppningsvis kommer hon att stå vid dörren med pengarna i högsta hugg, och kvickt kommer så en transaktion att genomföras innan tåget far vidare.

2 kommentarer:

Arina sa...

Hoppas det inte är ett alltför långt tåg.

Olivia sa...

Det var ett litet tåg. Och det hela gick mycket smidigt. Nu hoppas jag bara på att få sålt resten av böckerna jag har till salu, det blir 1530 kr om alla går åt!