Sidor

2008-02-18

Obeslutsamhet & högtalare

Jag är inne i en riktigt skum period. Jag påbörjar en bok, läser kanske 20 sidor, och börjar sedan på en annan. På det sättet blir jag ju aldrig klar med någon bok. Jag måste nog koncentrera mig på en, men det är så svårt när så många bra böcker lockar. När biblioteket sålde helt nya böcker de inte ville ha, för tio kronor styck köpte jag 45 st (eller fler, det spårade ur lite, jag har köpt några böcker varje gång jag har varit där). Jag önskar att jag bara gillade en genre, det skulle vara så mycket lättare då.

Jag fick en paketavi från Siba idag. Jag antar att det är datorhögtalarna som mamma har köpt i födelsedagspresent till mig. Jag tror att det är likadana som min bror har, som han stör hela huset med... Nu jäklar ska grannarna få igen för all skit de har stört mig med under åren. Fast mina värsta raggargrannar har flyttat, jag har sluppit rockabilly och dansband de senaste månaderna. Men grannen ovanför tar alltid tillfället i akt att öva på sin elgitarr precis när jag har migrän.

3 kommentarer:

Arina sa...

Försvinner inte en del av läsglädjen? Om du läser många böcker parallellt för att de är så bra, blir inte läsupplevelsen sämre för att du är så splittrad?

Mårten sa...

Det är ju värst vad du meckar med designen! Den här känns jävligt goth, men den andra (med blomman) var rätt lam :D

Olivia sa...

Jag är väldigt splittrad när det gäller designen, jag har svår beslutsångest! Jag tycker att den jag har nu är rätt bra, men samtidigt känns den lite fjortisaktig på något sätt. Jag får väl se vad jag hittar på härnäst...

Arina: Du har helt rätt, och det är antagligen därför det går så segt.